About the autor

Silvana Cossu was born in Bosa, Sardinia in 1963 and she’s been living in the neighborhood of Cagliari since several years in a city where she teaches in a primary school.
She has participated in several competitions as a poet with appreciable results.
She published his first collection of poems All’ombra di conchiglie in January 2005.
In May 2012, she is the winner of the National Contest of Poetry Versi per un Territorio with the collection of poems L’isola che c’è, launched by “GBE/ Ginevra Bentivoglio Editoria” with the sponsorship of the City of Rome.
She became a drawer “by chance” when Bianca is born in the fall of 2015.
“Bianca” becomes protected by copyright in April of 2016.
During these last two years, about 30 panels are made, often combined by short texts in prose and poetry, and an unspecified number of cartoons as the Pensierini di Bianca (Bianca’s little thoughts).
Bianca is a character with the features of a five-year-old girl, without anyphysical appearance.
She begins to get known through out Italy, printed on t-shirts and sweat-shirts and through the web in the website www.lafilosofiadibianca.com and the Facebook page
“La filosofia di Bianca”, and Instagram.
In the summer 2017 is born the new collection On the road when Silvana Cossu used her own photos by including the character of Bianca.
In October 2017 the first two books are published by “STAMPA”of the rising book series, Bianca’s stories.
She appears, in the same month, in two show of drawings (see the exhibition page of the site), with the title Bianca, the baby of dreams.
Poetry collection
All’ Ombra di Conchiglie
L'isola che c'è
Year 2005

SdS ( Scrittori della Sardegna)

” La dimensione dell’Ombra è un fluire ininterrotto di approdi e partenze che ci spinge a percorrere e ri-percorrere i sentieri dell’anima. Il senso di questo cammino è come un viaggio per mare. Nella memoria e nella nostalgia, nel fascino e nella mutevolezza verso ciò che costantemente ci sfugge. Verso il suo oltre “.

L’isola che c’è
L'isola che c'è
Year 2012

” Il presente piccolo volume poetico contiene una raccolta di versi risultata vincitrice, all’unanimità del Concorso Nazionale di Poesia Versi per un Territorio indetto dalla GBE/Ginevra Bentivoglio Editoria con il patrocinio del Comune di Roma.

L’autrice Maria Silvana Cossu ha in tal caso convinto la giuria del Concorso per la sua istintiva capacità di narrare molteplici luoghi e molteplici suggestioni, facendo di un’isola un piccolo “ Arcipelago ” di poesie.
L’isola di cui si parla è la Sardegna, terra che in questo contesto fa da stimolo, con i suoi mari, i suoi, venti e la sua autentica dimensione poetica, per la ricerca di nuove rotte, intime e condivisibili, lungo le quali possiamo solcare in una dimensione intima e senza tempo “.

Il Mare è Femmina
Il mare è femmina
Year 2018 – Self publication
“Le storie di Bianca” ‘s collection
Lei è Bianca
Lei è Bianca
La Bambina dei sogni
La bambina dei sogni
Translated by

Anna Piga

Newsletter